METAL SLUG 2 is een actiegame die in 1998 is uitgebracht in Japan door SNK.
Spelers kunnen uit Marco, Tarma, Eri en Fio kiezen om het rebellenleger van Morden te verslaan. Deze opstandelingen doen opnieuw een gooi naar de macht. Naast de zware machinegeweren en shotguns uit de eerdere games kun je nu ook gebruikmaken van nieuwe wapens zoals lasergeweren.