NAM-1975 is een actiegame die in 1990 door SNK is uitgebracht in Japan. Het is een van de eerste games ooit die voor de NEOGEO is uitgebracht!
In de game moeten spelers als soldaten van de Amerikaanse Special Forces dodelijke vuurvechten zien te overleven op een wreed slagveld.
Om in hun missie te slagen kunnen spelers gebruikmaken van power-ups en speciale vaardigheden, zoals de ontwijkende koprol.