FruitFall Crush is een echte puzzelgame die perfect past binnen de game-filosofie van de Nintendo Switch. Eenvoudig qua concept, maar met een enorme diepgang naarmate de game vordert.
FruitFall Crush is makkelijk te begrijpen en heeft een eenvoudige besturing, maar je blijft terugkomen om toch dat volgende level te proberen.
Het is echt een game die je zo door hebt, en je vervolgens steeds maar wilt blijven spelen! De perfecte mix van zeer doordachte spelmechanismen, de eenvoudige bediening en meer dan 75 levels die je hersenen doen kraken, zorgen ervoor dat je steeds weer terugkomt bij FruitFall Crush.
Het doel van de game is om het fruit weg te spelen. Dit doe je door het fruit over het raster te verplaatsen zodat het in clusters bij elkaar komt te zitten. Dit mag horizontaal of verticaal, maar niet diagonaal.
Je verplaatst het fruit door het speelveld te draaien, zodat het van zijn plek valt. Stukken fruit die in clusters van drie of meer bij elkaar komen te liggen, worden weggespeeld. Als je in één keer meerdere clusters wegspeelt, verdien je een bonus.
FruitFall Crush heeft vier geweldige spelstanden om je optimaal spelplezier te bieden.
Als je een level in de Arcade-stand hebt vrijgespeeld, dan kun je 'm ook spelen in Time Trial-stand en Practice-stand.
Speel de game zo snel mogelijk uit! Je kunt ieder vrijgespeeld level zo vaak spelen als je wilt, en zo je beste tijd voor dat level steeds verbeteren.
Neem het op tegen een vriend in deze leuke spelstand voor twee spelers op dezelfde Nintendo Switch. Je kunt naast elkaar spelen in tv-stijl of het tegen elkaar opnemen met elk een Joy-Con, om te zien wie het snelste tien levels kan uitspelen!