In het kielzog van de politieke gebeurtenissen vond Brittanië zichzelf meer en meer geïsoleerd van de rest van de wereld. Gefrustreerd door het verval van haar eens zo machtige natie, besluit Hare Majesteit de Koningin dat de gekozen vertegenwoordigers in Westminster niet langer geschikt zijn om het Verenigd Koninkrijk te regeren.
Neem de leiding over het futuristische ruimteschip 'HMSS Imperialise' en haar bemanning: onderscheiden veteraan & gentleman Kapitein Frank Lee English, en Aled, zijn lankmoedige collega uit Wales. Onderneem een reis door de kosmos, los puzzels op, overkom verlammende claustrofobie en ga langzaam ten onder aan langdurige blootstelling aan kosmische straling. Alles voor het moederland!