Idle Champions of the Forgotten Realms is een officiële Dungeons & Dragons-strategiegame.
In Idle Champions moeten spelers een groep kampioenen samenstellen en succesvolle formaties creëren. Spelers ontgrendelen nieuwe kampioenen, upgraden ze voor speciale vaardigheden en gaan op zoek naar epische uitrustingen. De sleutel tot succes is ontdekken hoe je kampioensvaardigheden combineert om sterke monsters te verslaan die voortdurend aanvallen.
Kies posities voor je kampioenen waarbij hun speciale vaardigheden optimaal worden benut, zodat je elk avontuur kunt voltooien. Alleen de sterkste formaties zijn bestand tegen de aanvalsgolven van Dungeons & Dragons-monsters.
Neem je kampioenen mee op avontuur langs de Zwaardkust. Verken bekende locaties binnen de Forgotten Realms wanneer ze op avontuur gaan. Campagnes zijn geïnspireerd op officiële Dungeons & Dragons-avonturen, waaronder Tomb of Annihilation, Waterdeep: Dragon Heist, Curse of Strahd en Baldur's Gate: Descent into Avernus.