Lang geleden werden tijdens een archeologische opgraving enkele poorten ontdekt. Men realiseerde zich al snel dat deze oude portalen toegang boden tot verschillende werelden en dimensies, waar dappere en roekeloze avonturiers enorme schatten konden vinden. In de buurt van de graafwerkzaamheden verscheen het commerciële dorpje Rynoka, een plaats waar avonturiers hun zuurverdiende rijkdommen konden uitgeven.
Moonlighter is een actie-RPG met rogue-lite-elementen. Volg de dagelijkse routines van Will, een avontuurlijke winkelier die er stiekem van droomt een held te worden.
Beheer je eigen winkel in Rynoka. Je kunt artikelen te koop aanbieden, de prijs zorgvuldig vaststellen, goudreserves beheren, personeel inhuren en je winkel upgraden. Pas wel op voor de verdachte personen die je kostbare spullen willen stelen!
Ontdek meer over de andere burgers terwijl je dit commerciële gehucht tot bloei brengt. Help bij het oprichten van nieuwe bedrijven en zie hoe ze groeien in de idyllische gemeenschap van Rynoka.
Craften en toveren helpen je verder te komen. Je moet samenwerken met de andere dorpsbewoners om nieuwe wapens en pantsers te craften en bestaande uitrusting te betoveren. Het maken en betoveren van je uitrusting maakt de game extra flexibel en interessant.