NOBUNAGA'S AMBITION: Awakening
Spelers worden ondersteund door trouwe vazallen met een eigen geweten. Het 'Dominion'-systeem maakt het mogelijk om territorium te bemachtigen en verdelen onder vazallen. Als tegenprestatie zullen landeigenaren zichzelf inzetten voor de ontwikkeling van de clan. Verdeel de prachtige, in oorlog verwikkelde staten van Japan naar wens en cultiveer een welvarend land!
De game bevat ruim 2200 officiers, het grootste aantal dat de serie ooit gekend heeft. Bundel je krachten met individualistische vazallen en schrijf geschiedenis!
De game bevat ook verschillende functies ter ere van het 40e jubileum van de serie, waaronder scenario's, evenementen, beleidsvoeringen en meer, samen met elementen uit eerdere titels, zoals een bewerkingsfunctie voor het veranderen van een officiersstatus, achtergrondmuziek en scenario's, of het maken van nieuwe clans.