Met de snelle gameplay is Pixel Cup Soccer gewoon het leuke van voetbal!
Speel het alleen of lokaal met maximaal 8 vrienden, je kunt kiezen of je competitief, coöperatief of zelfs beide wilt spelen!
Het bevat geweldige pixelart en soundtracks die nostalgie oproepen naar de gloriedagen van de arcade-spellen van de jaren 80 en 90.
De eenvoudige bedieningselementen maken een rijke reeks functies mogelijk, zoals het opladen en richten van uw schoten, het richten van uw hoekschoppen en inworpen, schietende lobs, slide-tackles en meer.
De Raad van Bestuur van de club heeft jou verantwoordelijk gemaakt voor de belangrijke beslissingen van de Club! Je wordt de algemeen directeur en coach van de club.
De teams kunnen volledig worden aangepast (naam, spelers, shirtkleuren, clubvlag, enz.)
Veel animaties (overhead kick, schorpioen kick, schaar kick, duiken header, etc.)
Uitdagende AI. Teams met zeer verschillende speelstijlen (dwz: Catenaccio zoals Italië of Tiki-Taka zoals Brazilië).