Welkom in 2032. Overal ter wereld zijn arena's gebouwd en fans stromen in grote getale toe om hun helden te bewonderen, de Roller Champions. Ze gaan wel 160 km per uur, tackelen hun tegenstanders, rijden over muren en dunken terwijl duizenden fans hun namen schreeuwen.
Als Roller Champion strijd je in een team van drie tegen drie. De spelregels zijn simpel: pak de bal, rij een rondje terwijl je balbezit houdt, ontwijk tegenstanders en scoor. Ga voor meer punten door extra rondes te voltooien voor je een doelpunt probeert te scoren. Na elk potje krijg je meer fans en mag je in grotere arena's strijden. Personaliseer personages en ontwerp een unieke lotsbestemming.