Dit verhaal vindt plaats in de tijd van geografische ontdekkingen, in de 15de en 17de eeuw. De wereld wordt verkend op zee, leidend tot een stijging van ontdekkingen op zee.
Bijna 200 unieke havens vol exotische lokale cultuur om te ervaren. Je kunt voorraden aanvullen, commissies aanvaarden, matrozen werven, investeren en deelnemen aan talloze activiteiten in de havens. Je kunt zelfs een expeditieteam opstellen om nieuw land te verkennen!
Je staat in de schoenen van vier kapiteins met unieke achtergronden. Meer dan 30 geweldige personen, zoals Britse scholieren, legendarische piraten, Joodse handelaars en Japanse ronins staan te wachten om geworven te worden. Zet ze verstandig in zodat je het beste in hen naar boven haalt.
Zelfs helden hebben betrouwbare hulp nodig! Help ze groeien, nieuwe vaardigheden vrij te spelen en vaardigheden te verbeteren voor een grotere variatie aan beschikbare strategieën om alle uitdagingen aan te gaan.
Meer dan tien bekende schepen uit de geschiedenis zijn naar waarheid gemaakt. Verzamel beroemde schepen zoals de Caravel en Galjoen of pas je schip aan zodat het helemaal uniek wordt.
Tijdens een gevecht op zee gebruik je de wind om afstand te creëren en wissel de positie van je kanonnen om een ware vuurregen neer te laten komen op je vijanden. Of geniet gewoon van de spanning van zwaardvechten.
Historische ruïnes, gezonken schepen, piratenschat… de zee zitten vol geheimen. Ga op zoek naar onbekende schatten, ontdek eeuwenoude beschavingen en verken elke uithoek van de wereld zoals jij wilt!