Een wereld die om je heen groeit. Terwijl je ronddwaalt in Shape of the World, een rustgevende en surrealistische ontdekkingsgame in first-person, groeien de omgeving en flora voortdurend om je heen. Wandel door droomachtige bossen, watergrotten en vredige kusten vol psychedelisch leven. Er is geen tijdslimiet en er zijn geen verborgen gevaren, zodat je ongestoord van je reis kunt genieten. Laat werk, zorgen en stress even achter je.
Speel met sierlijke dieren, prachtige flora en fascinerende monolieten. Je acties zullen de wereld die je ontdekt op levendige en onverwachte manieren laten veranderen, zodat elk pad dat je bewandelt en elke vallei die je doorkruist, je opnieuw zal verbazen.
Het geluid verandert op basis van de beelden en biedt een meeslepende luisterervaring die bij je psychedelische trip past en zo je beleving versterkt.