Sparkle ZERO
De blauwe vinvis is vandaag de dag het grootste levende wezen op aarde en kan een lengte van 33 meter bereiken. Het kost de evolutie veel tijd om zulke grote en krachtige organismen te ontwikkelen. Deze evolutionaire reis begint altijd bij veel kleinere organismen, zoals de blauwe vinvis nu eet. Deze vis kan tot wel vier ton per dag eten.
Ga terug naar het begin van de evolutie. Start vanaf NUL en word het kleinste wezen, dat oneindig veel ontwikkelingspaden voor zich heeft liggen. Het is jouw taak om eten te vinden, waardoor je kunt groeien. Maar wees voorzichtig, want je bent niet alleen op de klim naar de top van de voedselketen. Vele andere organismen vechten voor dezelfde grondstoffen en kansen.
Evolutie staat bol van variaties. Sommige zijn niet geschikt om te overleven, waardoor beter uitgeruste organismen makkelijker kunnen gedijen.