SteamWorld Dig is een platformer met sterke invloeden van Metroidvania. In deze game stap je in de schoenen van Rusty, een eenzame mijnbouw-steambot, en graaf je naar avontuur in een oud mijndorpje dat in grote nood verkeert. Tijdens je ontdekkingsreis zul je talloze lagen van de aarde moeten omspitten, kom je verborgen schatten tegen en breng je een eeuwenoude dreiging die diep onder de aardkost schuilt aan het licht...