Three Fourths Home: Extended Edition is een bekroond en veelgeprezen, visueel verhaal waarin de emotionele banden van familierelaties op de proef worden gesteld.
Kelly, midden twintig, moet noodgedwongen weer terug verhuizen naar Nebraska. Terug naar die uitgestrekte vlakte, naar de eindeloze zee van ruisende maïsstengels vol roestige silo's en verwaarloosde stadjes. Terwijl Kelly buiten is, is er een zware storm op komst. Ze moet thuis zien te komen. In de 20 mijl tussen de afbrokkelende schuur van haar grootouders en het huis van haar ouders, krijgt ze een telefoontje van haar moeder.
Kruip in de huid van Kelly tijdens haar tocht door de storm. Tijdens het rijden door een gestileerde weergave van het landelijke Nebraska, voeren spelers een uitgebreid gesprek tussen Kelly, haar ouders en haar jongere broer. Door middel van dialoogkeuze en eenvoudige rijtechnieken duikt het verhaal in een specifiek moment van het leven van deze personages en hun relaties met elkaar.
Three Fourths Home: Extended Edition bevat een epiloog die het verhaal van de hoofdgame verder uitdiept. In deze epiloog, die zich afspeelt bij een bushalte in het besneeuwde Minnesota, onderzoek je het verleden van Kelly evenals de effecten die de gebeurtenissen van het hoofdverhaal op haar hebben gehad.