De NAVO-legers zijn verwikkeld in een 21e eeuws conflict tegen het leger van de Russische Federatie.
U zult weer in luchtgevechten verwikkeld zijn met Russische strijders (Mig 27, Mig 33, Su 37...).
Aangedreven door een zeer realistische physic engine die het spel zeer speelbaar maakt, zal Top Gun Air Combat je echte sensaties van moderne luchtgevechten laten voelen.