Wanderjahr is een compacte RPG met dynamische, strategische gevechten en een intrigerend verhaal. Dit universum... deze realiteit... alles wat er is, is gebaseerd op een broncode. Wij kunnen het weten want... we hebben hem zelf ontdekt. En we zullen hem gebruiken om onze realiteit van al het kwaad te ontdoen.
Eeuwenlang heeft de mensheid eraan gewerkt om de broncode van het universum aan te passen. Een onmogelijke opgave die plotseling heel dichtbij lijkt. Helaas worden er tegelijkertijd nieuwe verschijningen gemeld. Monsterachtige wezens die binnenstromen uit iedere uithoek van de wereld en chaos met zich meebrengen. Is dit de laatste test van wat we in ons hebben?