In dit spel speel je een codeur die er toevallig achterkomt dat zijn kat een codeergenie is, maar de menselijke taal niet onder de knie heeft. Deze codeur (jij dus!) moet alles te weten komen over machineleren en via visuele programmering een spraakherkenningssysteem ontwikkelen voor communicatie tussen kat en mens.
Het spel is losjes gebaseerd op echte machineleertechnologieën: van maffe expertsystemen tot krachtige terugkerende neurale netwerken die de toekomst kunnen voorspellen. Geen zorgen: het heeft de vorm van een puzzelspel. Codeerervaring is niet nodig!
Sleep met je muis objecten over het scherm. Verbind ze met lijnen (yes)! Probeer het uit. Faal. Optimaliseer. Probeer het opnieuw. Klik op de knop ‘Vrijgeven’ en bewonder hoe je stukje data vloeiend over het scherm vliegt.
Het kost tijd, ervaring en geld om een baanbrekende technologie te ontwikkelen. Daarom ga je aan de slag als freelancer en beleef je alle spanning die daarbij komt kijken. Ontvang e-mails, accepteer contracten, blijf dagenlang in je eentje in het donker zitten zonder een woord te zeggen, onderhoud een sociaal leven op forums … Dat doen echte datawetenschappers ook allemaal!
Grappig feitje: dit doen machineleerspecialisten in het echt ook, en nu kun je er zelf een worden (zonder het geld)! while True: learn() is het beste spel over een carrière als datawetenschapper, want niemand anders is zo gek geweest om er een spel over te maken!