Tijd om je groene vingers aan het werk te zetten!
Onze held Nobita en zijn maatje landen na een storm op een onbekende planeet. Van de bewoners horen ze dat de planeet is verwoest door de storm, maar dat één speciale boom het heeft overleefd. Nobita en zijn vriend helpen mee bij wederopbouwing van het dorp, en de dorpelingen helpen onze vrienden om terug te keren naar de aarde.
Je speelt als Nobita, een heel normale jongen met een hart van goud, die helpt bij het opbouwen van een verwoeste boerderij! Je sluit vriendschap met de verschillende dorpelingen, doet allerlei leuke dingen samen en verkent de omgeving met Doraemon, Sue, Big G en Sneech!
Knap je boerderij op, haal de oogst binnen, verzorg de boerderijdieren, maak meubels en ontdek alle leuke dingen uit de omgeving. En met de geheime gadgets van Doraemon maak je er helemaal een magische ervaring van!