In een wereld verwoest door een kristalexplosie hangt een mysterieuze dreiging over de inwoners. In Ginger: Beyond The Crystal kruip jij in huid van de held die geschapen is door een Godin.
De steden zijn verwoest en de inwoners zijn verdwenen, maar er is nog hoop. Ginger moet de verbinding met de godin herstellen door beschadigde kristallen te zuiveren die over alle werelden verspreid liggen.