Sonic Forces is de nieuwste game in de reeks van Sonic the Hedgehog waarin je een aangepast personage met krachtige gadgets maakt, door verwoeste landschappen rent als Modern Sonic en over gevaarlijke platforms zoeft als Classic Sonic.