Pokémon Puzzle Collection
Normaal gesproken heb je behoorlijk grote zakken nodig om de 80 Pokémon bij je te dragen, maar niet met Pokémon Puzzle Collection voor je Pokémon Mini.Je zult niet geloven hoeveel Pokémon in het mini Game Pak zitten verstopt. Dit kleine stukje plastic bevat een ongelofelijk aantal van 80 levels vol puzzelactie en er wordt een Pokémon-prijs uitgedeeld voor iedere puzzel die je voltooit! Daarnaast kun je op ieder moment het verzamelen van de wezentjes bijhouden door de in de Pokémon Puzzle Collection ingebouwde Minidex te bezoeken.De 80 puzzels zijn verdeeld in vier hersenkrakende types, met 20 spellen per type, die een langzaam toenemende moeilijkheidgraad hebben. Bij de bewegende puzzels behoort een spel waarin je de stukjes van een bewegend Pokémon-plaatje in elkaar moet passen. In de Shadow Puzzles is je taak moeilijker, omdat je alleen de silhouet van een Pokémon kunt zien, waarvan je weer één geheel moet maken. In Rescue Mission moet je een gevangen Pokémon helpen uit z'n puzzel te ontsnappen door de blokken te bewegen die naar de uitgang leiden. De laatste uitdaging, die bestaat uit 20 hersenkrakende verborgen levels (die alleen door een geheimzinnig vraagteken zijn aangegeven) zullen een zware kluif worden voor zelfs de taaiste Pokémon Puzzler (puzzelaar).De Pokémon Puzzle Collection maakt ook veel gebruik van de Pokémon Mini's Rumble mode (trilfunctie), zodat je ieder bobbeltje in de opzienbare actie kunt voelen. Daarnaast kun je bij het verschijnen van het titelscherm van het spel op de C-knop drukken (aan de zijkant van de Pokémon Mini) om de ingebouwde klokmode te activeren. Dat betekent wel dat te veel Pokémon gepuzzel geen geldig excuus meer is voor te laat op school komen!Backup: Geheugen CapaciteitJe Pokémon Mini-speleenheid heeft speciale geheugenruimte om de spelgegevens op te slaan. Er zijn in totaal zes bestanden voor het opslaan van gegevens, en je kunt per spel één van deze bestanden gebruiken. Als alle bestanden voor het opslaan zijn gebruikt voor andere spellen, zal als je een Game Pak in de Pokémon Mini doet en je de speleenheid aanzet, 'SAVE FILE IS FULL' (Bestand voor opslaan vol) op het scherm verschijnen. Maar geen zorgen! Op het volgende scherm kun je de gegevens van een ander spel wissen en zo het nu lege bestand gebruiken om je spelgegevens op te slaan. Als je geen gegevens van een ander spel wilt wissen, kies dan 'NO' (nee) als dit scherm wordt weergegeven. Je kunt ook Pokémon Mini-spellen spelen zonder de spelgegevens op te slaan. Alle nieuwe records die je haalt bij het spelen worden niet opgeslagen en dus ook niet in de uitslagenlijst opgenomen.