Pokémon Tetris Mini
Tetris en Pokémon - twee van de grootste spelsensaties die ooit zijn gemaakt. En nu komen deze twee monsters van vrije tijd opvretende spellen elkaar op je Pokémon Mini tegen.Pokémon Tetris Mini neemt veel van het verslavende Tetris spel over, maar voegt een unieke Pokémon variant toe. Net als vroeger moet je de verschillende vormen van vallende blokken ordenen zodat ze een stevige lijn over het scherm vormen - waarna ze verdwijnen. Hoe meer rijen je in één keer kunt vernietigen, tot aan een maximum van vier (wat een Tetris-zet wordt genoemd), hoe groter de score zal zijn. Maar (en dit is het slimme van het spel) in Pokémon Tetris Mini staat het maken van een Tetris-zet je toe een Pokémon te vangen.Het werkt zo. Als de blokken beginnen te vallen, zie je een silhouet van een Pokémon aan de kant van het scherm, die gered moet worden. Maar als je er te lang over doet om die onvatbare Tetris beweging over vier rijen te maken, zal de Pokémon moe worden van het wachten - en wordt vervangen door een ander wezen dat in de rij stond te wachten om te worden gered. Dus om ze allemaal te pakken, moet je snel zijn met je Tetris reactiesnelheid.En voor het eerst kun je iedere bobbel voelen als die Tetris bakstenen op elkaar stuiteren, dankzij de in de Pokémon Mini's ingebouwde Rumble (tril-) functie. Als je bijvoorbeeld alleen één rij voltooid, voel je een lichte trilling - maar als je een Tetris-zet kunt maken en die wachtende Pokémon pakt, zal je Pokémon Mini staan te trillen van vreugde. Daarnaast kun je zelfs de Pokémon Mini's Shock Sensor gebruiken om de Tetris blokken om te draaien, in plaats van met de A-knop of B-knop!En naast verbazingwekkende Tetris actie, heeft Pokémon Tetris Mini ook een volle Pokédex om de 250 monsters die je hebt gevangen te bewaren. Pokémon Tetris Mini laat de uren voorbijsnellen op een manier die je nooit eerder hebt meegemaakt. En omdat je de Pokémon Mini overal mee naar toe kunt nemen, zal dit spel je al snel niet meer loslaten.