Maar een magisch zwaard heeft een jonge strijder misleid om deze balans te ontregelen en het kwaad door het land te verspreiden. Om deze reden moet deze strijder een gevaarlijke reis ondernemen op zoek naar het zaad van de Mana-boom, dat eeuwenlang verborgen is gebleven. Alleen dan kan de perfecte harmonie worden hersteld. In dit ongelofelijke avontuur is niet alles wat het lijkt. Magische zwaarden bevrijden het kwaad, maar bestrijden het ook. Schatkisten bevatten valstrikken. Monsters zijn vrienden en vrienden zijn vijanden. Magische drankjes geven je kracht, zwarte magie ontneemt het. Draken vliegen en wapens veranderen.
De wereld staat op zijn kop en jij moet de strijder helpen alles recht te zetten. De enige manier om te slagen is door het geheim van de Mana te ontrafelen.