Air Zonk heeft dezelfde cartooneske stijl als Bonk, maar de game speelt zich af in een cyberpunkachtige toekomst. Zonk is tot de tanden toe gewapend en vormt samen met zijn vrienden Team Cool. Hun doel is het dwarsbomen van King Drools plan de wereld te veroveren.
Kies uit drie moeilijkheidsniveaus en drie verschillende Friend Modes. Bevecht en ontwijk de cyberrobots van King Drool en verzamel Air Bones, waarmee je allerlei aanvallen kunt uitvoeren. Samen met een vriend kun je bepaalde speciale trucs uitvoeren, zodat je bijvoorbeeld tijdelijk onoverwinnelijk wordt of je wapen oplaadt voor een superaanval.
Air Zonk zit vol humor: luister maar eens naar het grappige liedje dat je hoort wanneer je een hoge score behaalt of als je game over bent!