Sla de handen ineen met Goemon en zijn vrienden Ebisumaru en Sasuke die de strijd zijn aangegaan met de boosaardige Black Ship Gang om zowel het oude Japan als hun mede-ninja Yae uit de greep van deze bende te redden.
MYSTICAL NINJA met in de hoofdrol GOEMON is een actie-RPG spel waarin je drie verschillende personages kunt besturen die elk unieke eigenschappen bezitten. Bezoek stadjes om aanwijzingen los te krijgen van de inwoners, koop voorwerpen die je kunnen helpen in je avontuur en los hersenkrakende puzzels op om Yae op het spoor te komen en de piraten te verslaan.