Op een dag slaat het noodlot toe in Glade of Dreams, waar de boosaardige Mr. Dark de wereld bedreigt en de Electoons gevangen neemt. Rayman staat voor de taak ze te bevrijden en de kwade krachten van Mr. Dark te verslaan.