Dr. Robotnik heeft Sonic bedrogen: Sonic draagt nu een paar magische sneakers die ervoor zorgen dat hij niet op supersonische snelheid kan rennen. Maar Sonic denkt snel. "Door deze sneakers bewegen mijn voeten trager, maar mijn Super Spin Dash blijft even snel!" Alleen de Chaos Emeralds die zijn verborgen in het superlabyrint van Dr. Robotnik kunnen de snelheid van Sonic herstellen. Help Sonic om de Chaos Emeralds te vinden voordat de tijd op is. Wervel door vier labyrintzones, elk met drie normale stages en een boss stage.