Dr. Robotnik is hard op weg alle muziek en plezier op Mobius uit te roeien met zijn gigantische, robotiserende Mean Bean Steaming Machine. Breng bonen van dezelfde kleur bij elkaar, versla Robotniks bewakers en word de held van de dag, voordat de kwade geleerde alle inwoners van Beanville in robots verandert!