Chasing Aurora laat je vliegen door adembenemende, pop-upboekachtige berglandschappen die dankzij de gebruikte vector graphics zeer bijzonder ogen. Maak je bewegingen op de maat van de originele soundtrack en geniet van de asymmetrische meerspelermogelijkheden van Wii U. Naast de stand voor een enkele spelers zijn er drie meerspelerstanden, dus valt er voor jou en je vrienden heel wat te beleven! Voeg je bij de zwerm door te kiezen uit vijf personages - kies je de valk of ga je voor de kraanvogel?
In Hide & Seek moet de speler met de GamePad zich verstoppen voor de andere spelers die proberen de Aurora’s Gem van de verstopte speler te pakken – het vereist precieze bewegingen en goede timing om hierbij in de lucht te blijven. In de stand Freeze Tag moet de speler met de GamePad zijn hoofd koel houden en alle andere spelers bevriezen door met ze te botsen - de rest van de spelers moet samenwerken om ervoor te zorgen dat minstens één vogel het eind van de ronde haalt. In de stand Chase strijden alle vogels tegen elkaar om de Aurora's Gem. Probeer deze edelsteen te pakken en vast te houden om als laatste vogel over te blijven!
Ook in je eentje valt er heel wat vliegplezier te beleven! Je kunt deelnemen aan een Trail Challenge om in een race tegen de klok door een parkoers te vliegen terwijl je doelen raakt om punten en extra tijd te verdienen - want als de teller op nul staat is je spel voorbij. Je voelt je hart in je keel kloppen wanneer je met een duikvlucht een waterval of plotselinge windvlaag probeert te ontwijken!
Verover de hemel in Chasing Aurora voor Wii U, en geniet van het gevoel dat je werkelijk vliegt!