Batman: The Brave and the Bold - The Videogame
Ga als gemaskerde misdaadbestrijder de criminaliteit te lijf en dwing rechtvaardigheid af in dit actievolle spel voor Wii, waarin de held in iedereen naar boven komt. Gebaseerd op de mateloos populaire tekenfilmserie neemt Batman: The Brave and the Bold - The Videogame je mee naar de straten van Gotham, verlaten steden, afgelegen laboratoria en zelfs buitenaardse planeten terwijl je de mensheid beschermt tegen vele vernuftige slechteriken.
Met de herkenbare sfeer van de tekenfilmserie als basis zul je genieten van prachtige animaties en een unieke tekenstijl die je meeslepen in de stripboekwereld van Batman. Tijdens je onderzoek in gevarieerde 2D-omgevingen moet je duizelingwekkende puzzels oplossen terwijl je boosaardige gekken en hun handlangers een lesje aan het leren bent. Zo zul je het onder andere opnemen tegen Catwoman, Gorilla Grodd en Gentleman Ghost om het recht zijn loop te laten nemen.
Met een overvloed aan criminele gekken om op te sluiten is het goed te weten dat onze held er niet alleen voor staat. Naast Batman kun je ook kiezen uit diverse andere bekwame helden. Speel met Robin, Green Lantern, Hawkman en Blue Beetle en probeer de perfecte heldencombinatie te vinden, zodat je het avontuur samen met een vriend kunt beleven in de coöperatieve spelstand. Daarnaast krijg je af en toe ook hulp uit onverwachtse hoek van helden als Flash en Aquaman. Wanneer je zowel de Wii- als de Nintendo DS-versie van het spel bezit kun je Bat-Mite verkrijgen als speelbaar personage. Dit doe je door de twee spelsystemen draadloos aan elkaar te koppelen. De Bat-Mite bestuur je met je DS terwijl één of twee andere spelers bezig zijn met het avontuur op de Wii. De vraag is alleen of je het verkregen personage inzet voor goed of voor slecht.
Met een avontuur dat zich afspeelt in achterafsteegjes van Gotham of in een compleet nieuwe wereld, heb je ook een stapel snufjes nodig om te overleven. Wees gerust, want Batman kan gebruik maken van Jet Boosters, een riemzwaard en zijn vertrouwde Batarangs om maar enkele gadgets te noemen. Gedurende het spel speel je nieuwe snufjes vrij en kun je je arsenaal verbeteren waardoor Batman altijd alle eindbazen de baas is.
Sla je zwarte cape om en treed binnen in de wereld van Batman: The Brave and the Bold om misdaad de kop in te drukken, waar dan ook. Alleen geschikt voor echte helden.