Is er iets wat Mama niet kan? Ze kookt als de besten, weet alles over 'arts and crafts' en kan je veel leren over kinderverzorging! Als een spel waarin je kunt babysitten je wel wat lijkt, is Babysitting Mama (uit de Cooking Mama World-serie) echt iets voor jou!
Voordat je kunt babysitten, heb je natuurlijk wel iemand nodig om op te passen. Het spel wordt gespeeld met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk, en wordt geleverd met een pluche babypop die je kunt wiegen en knuffelen. Schuif je Wii-afstandsbediening simpelweg in de rug van de pop om hem te veranderen in een interactieve, bewegingsgevoelige pluche baby, en laat het spel beginnen!
Met vijf verschillende baby's, kun je zelf kiezen op welke je het liefst wilt passen. Babysitting Mama bevat 50 minigames, waarin je net als een echte moeder of vader op je baby past. Zo moet je de baby eten geven, wassen en helpen een boertje te laten. Je speelt kiekeboe, ziet hoe je baby zijn of haar eerste stapjes zet, moet voorwerpen vangen die de baby weggooit en nog veel meer!
Als je niet weet hoe je voor zo'n kleine dreumes moet zorgen is er nog geen nood aan de man. Iedereen zal het eens moeten leren en Mama brengt je alle fijne kneepjes bij. Ze zal je laten zien hoe het moet, waarna op het scherm wordt aangegeven dat jij het mag proberen. Je kunt precies zien hoe goed je het doet aan de hand van de stemmingsmeter, die laat zien hoe gelukkig (of ongelukkig) je baby zich voelt. Blijf oefenen en binnen de kortste keren ben je de beste babysitter in de buurt!
Probeer het eens met z'n tweeën! Twee spelers die samen op hun baby's passen maakt het namelijk extra leuk! Wieg, schommel, knuffel en speel met je baby in Cooking Mama World, Babysitting Mama voor Wii.