De ondoden hebben zich verzameld in Dead Rising: Chop Till You Drop! Het spel bevat de angstaanjagende spanning en duistere humor van een klassieke zombiefilm, en gebruikt dezelfde game-engine als de Wii-versie van Resident Evil 4. De actie is onophoudelijk terwijl je als amateur-zombiejager een winkelcentrum vol schuifelende herseneters doorzoekt. Dus maak je keuze uit een adembenemende verzameling wapens en stop die zombies voor het te laat is!
Frank West is een ambitieuze fotojournalist die onderzoekt waarom het onbeduidende plaatsje Willamette door de National Guard is afgesloten van de buitenwereld. De primeur van de eeuw verandert al snel in een strijd op leven en dood, als het in het plaatsje blijkt te krioelen van de ondoden en Frank een winkelcentrum binnen moet vluchten. Je bestuurt de hoofdrolspeler terwijl hij het opneemt tegen horden zombies die hem – en zijn hersenen – graag wat beter willen leren kennen.
Met Dead Rising: Chop Till You Drop sta je midden in de zombieactie. Met de Wii-afstandsbediening kun je met knuppels zwaaien, heel precies je vuurwapens richten, projectielen werpen en zombies die iets te dichtbij komen van je af schudden. Dus pak je Wii-afstandsbediening en help Frank achter de gruwelijke waarheid van deze zombie-epedemie te komen, terwijl hij probeert te ontkomen met zijn hersenen op hun plaats.