Guitar Hero III: Legends of Rock
Draai de volumeknop helemaal open en rock tot je er bij neervalt! In Guitar Hero III: Legends of Rock kun jij laten zien wat je met je gitaar kunt. In dit Wii-spel krijg je de controle over een heuse Gibson Les Paul-gitaar waarmee jij meespeelt met enkele van de beste rocknummers aller tijden.
Voordat je "We want more!" hebt kunnen roepen, heeft Guitar Hero III je al op het podium gezet en is het jouw beurt om hits van 's werelds populairste artiesten ten gehore te brengen. Binnen de kortste keren heb je geleerd om mee te spelen met het muzikale repertoire van het spel. Je begint met het spel door de Wii-afstandsbediening in je gitaar te stoppen. Daarna kies je een personage uit en je bent klaar om los te gaan. Vanaf nu houd je de gekleurde cirkels in de gaten die je op de gitaarhals op het scherm voorbij ziet komen en druk je op het juiste moment de bijbehorende knoppen in op je eigen gitaar. Ondertussen moet je ook het juiste ritme houden op de zogenaamde StrumBar, waardoor je nog meer dat echte rockgevoel krijgt.
Hoe beter je speelt, hoe meer punten je krijgt en met een lange, accurate tokkelreeks blaas je je Rock Meter omhoog. Als de Rock Meter terug valt naar nul, reken er dan maar op dat je het podium af wordt gejouwd. Als je bepaalde akkoorden goed aanslaat, zal je Star Power Meter zich vullen, wat er uiteindelijk toe leidt dat je je Star Power kunt activeren door je gitaar even verticaal te houden. Zodra de Star Power begint, scoor je dubbele punten totdat hij weer wegvalt. Je kunt je Star Power Meter ook omhoog laten schieten door tijdens specifieke passages in een nummer de tremolo van je gitaar te gebruiken.
Om het helemaal af te maken, zorgt de trilfunctie van de Wii-afstandsbediening ervoor dat je hele gitaar meeschudt als de Star Power geactiveerd is. De luidspreker kan je daarentegen wat minder fijne feedback geven als je een verkeerd akkoord aanslaat.
Als je de basis eenmaal onder controle hebt, dan kun je het podium betreden en iedereen de loef afsteken met jouw gitaar! Je kunt carrière maken in de Carreer Mode, alleen of met een vriend en aan iedereen laten zien dat jij alles in huis hebt om het publiek over de hele wereld te vermaken. In de diverse gevechtsstanden daag je computergestuurde tegenstanders of andere wannabe rocksterren uit. Het is zelfs mogelijk online te gaan via de Nintendo Wi-Fi Connection en je helemaal te laten gaan tegen spelers van over de hele wereld. Kortom: het podium staat klaar! Het is tijd dat je laat zien dat je een echte rocklegende bent!