Harvest Moon: Tree of Tranquility
Harvest Moon: Tree of Tranquility voor de Wii biedt toegang tot een idyllisch leventje op het platteland. Je bewerkt de aarde, voedt de dieren, onderhoudt vriendschappen, sticht een gezin, en probeert de vergane glorie van de stad en het eiland te herstellen. Het is uiteindelijk jouw taak om de grote moederboom tot nieuw leven te wekken en de oogstgodin terug te brengen naar het eiland.
Nadat je hebt gekozen voor een jongetje of meisje als hoofdpersoon, kan het boerenbestaan beginnen. Door de Wii-afstandsbediening te bewegen kun je allerlei gereedschappen gebruiken, bijvoorbeeld om het land te bewerken en gewassen te verbouwen. Maar je leven bestaat niet alleen uit de noeste arbeid op je boerderij. Je kunt ook vriendschappen onderhouden, festivals bezoeken, vissen in meren en rivieren, minigames spelen en op zoek gaan naar een eventuele echtgenoot. Het is zelfs mogelijk om te trouwen en kinderen te krijgen!
Als je man of vrouw van je dromen hebt gevonden en een gezin hebt gesticht, kun je voor het eerst in de Harvest Moon-serie ook als je eigen kind spelen. Zo kun je vanuit een heel nieuw perspectief de glorie van het eiland herstellen en je omgeving verkennen. Andere punten waarop deze grootste en diepste Harvest Moon ooit zich van de voorgangers onderscheidt zijn de nieuwe soorten vee en gewassen, de uitgebreide mogelijkheden je personages zelf vorm te geven en de mogelijkheid om wilde dieren aan je boerderij toe te voegen.
Bouw een uniek boerenbestaan op in Harvest Moon: Tree of Tranquility en verover je plaats in een bloeiende en veelzijdige gemeenschap. In dit tweede leven vind je volop ontspanning, uitdaging en speelplezier!
Om in je missie te slagen, moet je op zoek gaan naar de oogstelfjes. Deze bewakers van de Rainbow Bridges kunnen je namelijk de weg wijzen naar het zaadje waaruit de moederboom weer kan groeien. Harvest Moon: Tree of Tranquillity biedt toegang tot de grootste wereld ooit in deze langlopende serie voor meer details, meer diepgang en meer avontuur.
Om je velden voor landbouw geschikt te maken, moet je onkruid wieden en ook de rotsen en boomstronken met je trouwe hamer en bijl verwijderen. Dit soort acties voer je uit met bewegingen van je Wii-afstandsbediening. Vervolgens kun je planten zaaien en bewateren, hopend op een goede oogst. Om vee te kunnen houden, moet je eerst een schuur of kippenhok kopen. Je kunt dit keer niet alleen koeien, schapen en kippen houden, maar ook zijdewormen, eenden en struisvogels.
Maar natuurlijk bestaat het leven niet alleen uit werken en geld verdienen. Zo is er op het eiland bijvoorbeeld ook plaats voor romantiek! Als je een speciaal iemand hebt gevonden, kun je al je moed verzamelen om hem of haar aan te spreken, of te verrassen met een goed gekozen cadeautje. Als het tussen jullie klikt, kun je een aanzoek doen en liggen de zegeningen van huwelijk en gezinsleven in het verschiet. Eenmaal een trotse ouder kun je tijd aan je kind besteden door het te knuffelen, ermee te spelen en ermee te wandelen. Als je kind groot genoeg is, kan hij of zij je ook een handje helpen op de boerderij.