Klonoa
Alles ging goed in Phantomile, een idyllisch, door dromen gecreëerd land, dat wordt beschermd door de vier vriendelijke goden van de maan, het water, de wind en de bomen. De rust dreigt bruut verstoord te worden, als duistere machten zich verzamelen om het droomachtige land in een nachtmerrie te veranderen. De jonge droomkrijger Klonoa staat voor de moeilijke taak om het land te redden en de harmonie te herstellen.
Je bestuurt Klonoa, terwijl hij het opneemt tegen een bonte verzameling woeste vijanden en de lastigste puzzels oplost in veertien zinderende platformlevels. Je zult snelle beslissingen moeten nemen en moeten beschikken over de reflexen van een kat, terwijl je de Wii-afstandsbediening en Nunchuk gebruikt om te springen, te zweven en op tegenstanders te stuiteren. Klonoa's vijanden mogen dan vastberaden zijn om zijn plannen te dwarsbomen, onze held heeft een paar troeven achter de hand. Dankzij zijn trouwste bondgenoot, de uitbundige geest Hewpoe, kan Klonoa gebruikmaken van de kracht van de wind. Zo kun je met de krachtige Wind Bullet een vijand oppakken, die je vervolgens weg kunt gooien door met de Wii-afstandsbediening te zwaaien. Ook kun je de Nunchuk gebruiken om een wervelwind te creëren waarmee je vijanden in het rond kunt laten tollen. De actie is niet aflatend en doordat de uitdagingen steeds moeilijker worden, worden je vechttechnieken aangescherpt voor de uiteindelijke confrontatie met Gahadius, de koning der duisternis.
De wereld van Phantomile is opgebouwd uit rijke, uiterst gedetailleerde 3D-beelden. Je kunt er vreemde maar wonderlijke gebieden verkennen – van de vredig draaiende windmolens in Klonoa's woonplaats, Breezegale, tot de mysterieuze, zwevende zonnetempel. Je ontmoet er betrouwbare medestanders die je kunnen helpen tijdens je avontuur, zoals de vriendelijke en wijze Grandpa, en de adembenemende Lephise, die Phantomile met haar zoetgevooisde gezang van de duistere machten kan redden.
Dus bereid je voor op het gevecht tegen de duistere machten en beleef samen met Klonoa het avontuur van je dromen!