Laat het doek vallen voor het Harry Potter-verhaal in geblokte stijl wanneer LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 naar de Wii komt!
De jonge tovenaar en zijn vrienden hebben een lange reis afgelegd vanaf het moment dat zij voor het eerst door de poorten van Zwijnstein liepen tot deze laatste hoofdstukken, waarin ze de confrontatie aangaan met de duistere "Hij Die Niet Genoemd Mag Worden". We bedoelen natuurlijk Heer Voldemort, zoals hij door zijn handlangers genoemd wordt. Hij is waarschijnlijk het minst populaire stuk in de LEGO speelgoeddoos!
LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 nodigt spelers uit om de gebeurtenissen uit de laatste drie boeken en de laatste vier films in de Harry Potter reeks te beleven. Het ultieme mengsel van de magische wereld van J.K. Rowling met de humor en charme van de LEGO videospellenreeks. Speel als één van de vele personages uit het Harry Potter universum en bundel je krachten met een vriend die in de gedeeldschermspelstand op elk moment kan meedoen of stoppen.
Speel als Harry of als één van de meer dan 80 vrij te spelen personages zoals Bellatrix Van Detta-Zwarts en Professor Hildebrand Slakhoorn en je komt op elke hoek altijd wel bekenden tegen die je ook kunt spelen. Je spel zal langs 24 verhaalmomenten gaan tijdens je zoektocht door de met liefde gecreëerde locaties zoals het Ministerie van Toverkunst en Goderics Eind die voor het eerst in een Harry Potter spel zitten. Waar je avontuur ook naar toe gaat, met het speelse van LEGO zul je de omgevingen op nieuwe manieren ontdekken op je queeste om meester te worden van al die geavanceerde magische technieken zoals de Onvergeeflijke Vloeken. Ga dus voor het ultieme doel om het kwaad te verslaan!
Centraal in het spel staan de verschillende verzamelobjecten waarvoor je telkens terug komt. Vind de in het spel verborgen personagemunten en wissel ze in voor nieuwe Harry Potter personages bij Madame Mallekin, Gewaden voor Alle Gelegenheden. En vergeet niet om zoveel mogelijk gouden LEGO stenen te verzamelen. Deze zeldzame objecten verkrijg je als beloning wanneer je medestudenten redt en voor het verzamelen van de Zwijnstein-huiswapens die in elk speelveld gevonden kunnen worden. Verzamel alle gouden stenen in het spel en je kunt magische beloningen tegemoet zien en andere extra's!
Met al jouw favoriete personages, nieuwe uitdagingen en meer magie dan dat je toverstaf aan kan, zal LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 voor Wii je meenemen naar Harry's wereld waarin je je voorbereid op je slag tegen Heer Voldemort. Ben jij er klaar voor?