In het spel kom je 70 bekende helden en schavuiten tegen uit de films in LEGO miniatuurvorm waaronder de beruchte kapitein Jack Sparrow, Will Turner, Elizabeth Swann, kapitein Barbossa en vele anderen! Elk personage heeft zijn eigen speciale vaardigheden en voorkeurswapens. Waar de ene gewoon niet zonder een pistool of geweer kan, kan een ander alleen maar uit de voeten met een oud vertrouwd en vooral verroest zwaard. De intense zwaardgevechten in een wereld vol bier, goud en schitterende zwaarden voelen vernieuwend aan met die unieke LEGO-draai.
Wanneer je behoefte hebt om samen met een andere piraat de wateren onveilig te maken, kan een tweede speler meedoen via de 'drop-in/drop out'-samenspeelstand. Let er wel op dat die kameraad niet alle schatten steelt!
Wanneer dit alles je in de verleiding heeft gebracht om te kiezen voor een piratenleven, dan is het tijd om het ruime sop te kiezen met LEGO Pirates of the Caribbean The Video Game op de Wii.