Bestuur je favoriete superhelden en ga op in een stripwereld, waar de toekomst zich laat schetsen door iedere beweging die je maakt! In Marvel Super Hero Squad: Comic Combat voor de Wii is de uDraw GameTablet je ultieme wapen in de strijd tegen het kwaad.
Marvel Super Hero Squad: Comic Combat biedt je de gelegenheid om iconen als Captain America, de Hulk en Wolverine te besturen en samen met een team van superhelden de strijd aan te gaan met de snode Doctor Doom. Het spel speelt zich af in Super Hero City en bestaat uit zes 'afleveringen' van stripverhalen, waarin je alles op alles moet zetten om te voorkomen dat je vijand een heel speciale pen van je afpakt.
Het goede nieuws is dat deze heel speciale pen - zoals Doctor Doom hem noemt - eerst in jouw handen is, in de vorm van de stylus van de uDraw GameTablet! Met sierlijke halen van de stylus op de uDraw GameTablet bestuur je de helden in je team, voer je speciale aanvallen uit en ontketen je spectaculaire omgevingseffecten.
Tik simpelweg met de stylus op de uDraw GameTablet om helden naar een bepaald punt op het scherm te laten lopen of raak een vijand aan met de cursor in beeld om een aanval te starten. Je kunt ook geavanceerdere aanvallen gebruiken: teken bijvoorbeeld een kruisje op een strategische plek om een gumbom te plaatsen, of schets een driehoekje in een gebied om je vijanden af te leiden. Welke acties je ook gebruikt, ze laten allemaal je inktmeter leeglopen. Als je niet genoeg inkt meer hebt, kun je je speciale acties wel vergeten. Ook gesneuvelde helden tot leven wekken gaat dan niet meer. En hoewel de meter vanzelf weer langzaam wordt aangevuld, is het oppikken van de inktflesjes die je her en der tegenkomt de beste manier om hem vol te houden.
Ook aardbevingspictogrammen zijn overal in Super Hero City te vinden. Als je hier genoeg van verzamelt, heb je de ultieme macht in handen! Je kunt dan een aardbeving op de spelwereld loslaten door de uDraw GameTablet naar links en rechts te schudden. Daarbij wordt iedere vijand op je pad van het scherm geschud door de natuurkrachten die tot je beschikking staan. Dergelijke handelingen leveren punten op, net als het verzamelen van de inktflesjes en stripboeken die je tegenkomt tijdens je avonturen. Hoe hoger je totale score - die wordt uitgedrukt in 'verkochte exemplaren' - des te meer upgrades en nieuwe kostuums je vrijspeelt voor je superhelden.
Met 10 speelbare helden, in het oog springende cel-shaded beelden en de hilarische actie die zich op een innovatieve manier laat besturen, legt Marvel Super Hero Squad: Comic Combat voor de Wii het lot van Super Hero City in jouw handen!