Stap op je board en verander de wereld met de terugkeer van sportlegende Shaun White!
Olympisch kampioen Shaun White heeft een passie voor skaten, en na twee waanzinnige snowboard-titels voor Nintendo, verruilt hij de sneeuw voor de straten.
Shaun White Skateboarding geeft een creatieve draai aan extreme sportspellen. Je begint in een desolate, levenloze stad, waarin het straatbeeld wordt bepaald door grijze gebouwen en saaie reclameborden. Gelukkig kun je de wereld veranderen in een kleurrijke en bruisende metropool, door op een sensationele manier te skaten!
Terwijl je skate, veranderen donkere steegjes in halfpipes en straten in schansen. Doodnormale leuningen vormen het beginpunt voor grinds die eindeloos kunnen worden verlengd om het straatbeeld te wijzigen. Het resultaat van je stunts (je kunt meer dan 80 moves maken) zie je terug in de veranderingen om je heen. Het grauwe beton krijgt kleur met elke beweging. En omdat de stad zich uitstrekt over gigantische wijken met elk zijn eigen uitdagingen, zijn de mogelijkheden om te skaten en de stad op te knappen zo goed als eindeloos. Je neemt deel aan races, verzamelt voorwerpen, ontrafelt het verhaal en doet nog veel meer!
Niet alleen verandert je creativiteit de omgeving en creëer je de ideale skatestad, je ontvangt nieuwe kledingstukken en geld, en wordt beloond voor behaalde prestaties. Natuurlijk ben je succesvoller naarmate je betere stunts uitvoert, en daarom geeft Shaun White Skateboarding je de volledige controle over je bewegingen met de Wii-afstandsbediening en het Wii Balance Board. Als je op het Wii Balance Board staat kun je springen, draaien en grinden met intuïtieve lichaamsbewegingen. Met de Wii-afstandsbediening en Nunchuk kun je de actie op een andere maar net zo opwindende manier besturen.
Om de ervaring verder te verrijken, zit het spel barstensvol spelstanden waarin je samen of tegen anderen kunt skaten. Of je nu met z'n vieren op een gesplitst scherm speelt of het tegen elkaar opneemt in wedstrijden als Big Air en Big Bowl, Shaun White Skateboarding biedt eindeloos veel multiplayer-mogelijkheden. Via de Nintendo Wi-Fi Connection en de online ranglijsten is het zelfs mogelijke om je beste scores in de verschillende spelstanden te vergelijken met spelers uit de hele wereld.
Laat je fantasie de vrije loop, speel met vrienden en skate om een troosteloze stad te veranderen in een bruisende metropool, in Shaun White Skateboarding voor Wii. Extreme sporten zijn nog nooit zo creatief geweest!