Sonic and the Secret Rings
In zijn eerste exclusieve Wii-avontuur gaat Sonic op weg om de missende pagina's uit de klassieker Arabian Nights (Sprookjes Uit 1001 Nacht) terug te vinden door als nooit tevoren gebruik te maken van zijn kenmerkende snelheidsmoves.
In Sonic and the Secret Rings bestuur je Sonic door middel van de Wii-afstandsbediening waardoor je volledig in het spel zult opgaan. Terwijl je de afstandsbediening op zijn kant houdt en hem vervolgens ronddraait, laat je Sonic naar voren schieten, je draait hem om obstakels te ontwijken en je zwaait hem naar voren om vijanden aan te vallen - en dit alles in een non-stop en onwaarschijnlijk hoog tempo.
Voor het eerst sinds zijn debuut in 1991 is Sonic alleen tijdens zijn missie, dus het is jouw taak om zijn moves onder de knie te krijgen terwijl je door de levendige werelden uit het boek zelf racet: gigantische driedimensionale werelden die op een wonderschone manier tot leven zijn gewekt, met realistische bliksemeffecten en weerspiegelingen in het water.