Spore Helden
Als je een noodlanding maakt op een mysterieuze planeet, ontdek je dat je niet alleen ver van huis bent, maar ook verre van alleen. Een kwaadaardig organisme is je gevolgd en verspreidt zich over de planeet, waarbij het alles wat het tegenkomt aantast. Spore Helden is de volgende stap in de evolutie van actie en avontuur, en wordt speciaal uitgebracht voor Wii. In dit spel ontwerp en bestuur je je eigen held, en bestrijd je een duistere macht. Het lot van de planeet is in gevaar en alleen de sterksten zullen overleven!
De ongekende creatieve vrijheid waar de Spore-serie bekend om staat is ook in deze titel weer aanwezig. Met de intuïtieve Spore Creature Creator kun je de held helemaal vormgeven zoals je zelf wilt. Je kunt kiezen uit verschillende hoofden en poten, en vervolgens vleugels, hoorns en stekels toevoegen – de enige beperking is je eigen fantasie! Het unieke grafische systeem, Spasm, brengt elk wezen met 'procedural animation' tot leven, hoe vreemd of ongelofelijk het er ook uitziet. Vervolgens bestuur je de held, en beleef je er de grootste avonturen mee: je voert opdrachten uit, levert gevechten en kunt onderweg combo's vrijspelen!
Evolutie is de sleutel tot succes, en je zult al je creativiteit moeten gebruiken om je held aan te passen, en zo te verbeteren dat je de steeds sterkere tegenstanders aankunt. Probeer de meer dan 250 lichaamsdelen en speciale vechttechnieken te vinden die over de planeet liggen verspreid. Bevecht je vijanden door gif te spugen of ze met een angstaanjagende hoorn te bestormen. Bescherm jezelf met een stekelig pantser of kies het luchtruim als je je held hebt voorzien van vleugels.
Afgezien van het dynamische vechtsysteem, zit Spore Helden boordevol spannende elementen. Je moet puzzels oplossen, begraven lichaamsdelen vinden en rode meteorieten vernietigen. En of dat nog niet genoeg is, kun je de strijd aangaan met een vriend, om te bekijken welk wezen de evolutieladder verder heeft beklommen.
Er wacht je een uitgestrekte en kleurrijke wereld, die wordt bevolkt door de meest vreemde levensvormen uit het Spore-universum. Alleen voor Wii.