Stap een volledig nieuw avontuur in met Super Monkey Ball Step & Roll! De puzzelprimaten komen terugrollen naar de Wii - en deze keer nemen ze een Wii Balance Board mee! AiAi, MeeMee, GonGon en Baby worden vergezeld door het nieuwe personage Jam. Ze hebben je balans en verstand nodig als begeleiding op hun nieuwste Super Monkey Ball-reis door een gloednieuw puzzelparadijs.
Spelers die geen Wii Balance Board hebben of er simpelweg de voorkeur aan geven om hun spellen vanaf de bank te spelen, zullen blij zijn om te horen dat de 70 compleet nieuwe puzzellevels ook te spelen zijn door de bewegingsgevoelige Wii-afstandsbediening te kantelen, om zo de bal aan het rollen te krijgen en alle bananen te verzamelen die een aap zich maar kan wensen!
Ook het speltype Co-op is een primeur voor de serie. Hierin gebruikt één speler de Wii-afstandsbediening om obstakels op te ruimen en de weg vrij te maken voor zijn teamlid, die zijn aap vooruit laat rollen op het Wii Balance Board.
Maximaal vier vrienden kunnen de aap uithangen in 20 hilarische partygames voor meerdere spelers, waaronder oude favorieten als Monkey Racing, Red Light Green Light en Monkey Target, maar ook compleet nieuwe spelletjes als Sky Diving, Sumo Smash en Firefighter. Zorg dat je niet voor aap staat!
In Super Monkey Ball Step & Roll moet je razendsnel nadenken. Probeer steeds moeilijkere banen onder de knie te krijgen, terwijl je door een wereld rolt waar je na iedere bocht een verrassing staat te wachten. En kijk uit voor die bananen!