The Beatles: Rock Band
All you need is love… The Beatles: Rockband voor Wii en misschien een paar vrienden of familieleden met plastic instrumenten. In dit eerbetoon aan een van de meest invloedrijke bands aller tijden, kruip je in de huid van John, Paul, George en Ringo. Je kunt gitaar, bas en drums spelen, en voor het eerst in de Rock Band-serie, driestemmig zingen!
Met een gigantische verzameling Beatles-nummers, waaronder hits en favorieten uit hun hele oeuvre, is dit de perfecte titel voor Beatles-fans en liefhebbers van muziekspellen. Of je nu alleen speelt of samen met vrienden, je maakt deel uit van een van de meest invloedrijke bands uit de geschiedenis van de popmuziek, die de wereld stormenderhand veroverden. En als je vrienden niet in de buurt zijn, dan kun je ook samen of tegen anderen spelen via de Nintendo Wi-Fi Connection!
Met de Quickplay Mode kun je direct je favoriete nummer spelen. De Story Mode daarentegen neemt je mee door de geschiedenis van de Beatles. Het verhaal begint in 1963, als je je eerste optreden geeft in de Cavern Club, in je geboortestad Liverpool. Maar je zult niet lang in kleine zaaltjes spelen! Als je prestatiescores goed genoeg zijn, zul je het volgende tijdperk in het succes van de Beatles vrijspelen, met meer nummers en grotere zalen. Voordat je het weet breek je harten in Budokan of speel je voor gillende fans in een uitverkocht Shea Stadium in Amerika.
Gedurende een deel van hun carrière waren de Beatles een studioband. Computergegenereerde beelden vormen hier de perfecte achtergrond voor de muziek die je speelt. Als je houdt van de surrealistische beelden van Yellow Submarine of de psychedelische stijl van The Magical Mystery Tour, dan is het met deze caleidoscopische weergave alsof je naar een nieuwe Beatles-video zit te kijken! Het spel bevat bovendien een overvloed aan originele Beatles-filmpjes, foto's en gearchiveerde geluidsfragmenten, die je kunt vrijspelen door goed te spelen.
De manier waarop je het spel speelt is vergelijkbaar met andere Rock Band-titels, waarbij het de bedoeling is dat je in de maat de juiste noten speelt. Zo vragen de drums en gitaar om een gevoel voor ritme, en kun je in de microfoon al je zangtalent kwijt. Het spelen van de muziek is heel eenvoudig. Als je een muziekinstrument in je handen hebt, zie je gekleurde muzieknoten, die overeenkomen met de gekleurde drumpads en de knoppen op de gitaarcontroller, naar een doellijn bewegen. Je speelt de juiste noten door, op het moment dat de muzieknoot de lijn passeert, de overeenkomstge knop op de nek van de gitaar in te drukken, of op de juiste trommel van je drumstel te slaan.
Als je voor de microfoon staat, zie je de teksten en een melodielijn in beeld verschijnen, en scoor je punten door in de juiste toonhoogte te zingen! Doorzettingsvermogen is wat je nodig hebt in de muziekindustrie, en door die lange series noten te zingen kun je gigantische Beatlemania-bonussen verdienen. Die bonussen kunnen goed van pas komen als degene die Ringo of Paul speelt het nummer nog niet helemaal onder de knie blijkt te hebben. Als een van de spelers teveel fouten maakt, kan hij uitvallen. Spelers die veel punten weten te scoren en Beatlemania activeren, kunnen deze uitvallers weer terug op het podium krijgen.