Beleef de magie van de Ryder Cup en sla als een echte professional een golfballetje terwijl je het online op neemt tegen spelers uit de gehele wereld in een gloednieuw Tiger Woods PGA TOUR-spel voor Wii.
Tiger Woods PGA Tour 11 is de meest realistische golfsimulator ooit gemaakt voor je huiskamer, waarbij je de Wii MotionPlus gebruikt om eigenhandig te ervaren hoe het is om mee te doen aan de grootste golftoernooien. Je droom wordt werkelijkheid nu je voor het eerst jouw team naar de overwinning kan leiden in de Ryder Cup - vertegenwoordig Europa of de Verenigde Staten samen met maximaal drie andere spelers en neem het tegen elkaar op op het officiële strijdtoneel van het toernooi in 2010, The Celtic Manor Resort. Met diverse spelstanden en de vrijheid om zelf wedstrijden in te delen wordt je vanzelf meegezogen in de Ryder Cup ervaring.
Ook nieuw in Tiger Woods PGA TOUR 11 is het True View-perspectief - hiermee kijk je letterlijk uit de ogen van jouw speler neer op jouw golfbal, net zoals in het echt. Deze extra kijkoptie is erg handig wanneer je ervoor kiest om de nieuwe slagmanieren Advanced Plus of Tour Pro te gebruiken - twee nieuwe manieren die gebruik maken van de Wii MotionPlus waarmee je de meest subtiele bewegingen kunt waarnemen die effect hebben op hoe jij de bal raakt. Met True View kun je precies zien waar je club de bal raakt waardoor je met minimale aanpassingen kunt zoeken naar die perfecte slag.
Wees gerust, als je een beginnende echte- of virtuele golfer bent laat Tiger Woods PGA TOUR 11 je niet achter in het clubhuis. Er is een vergevingsgezinde slagmanier en je hebt ook de vrijheid om met of zonder de Wii MotionPlus te spelen. Het is dus voor iedereen mogelijk om gelijk een balletje mee te slaan. Daarnaast kun je met de toevoeging van een nieuw minigolfspel met maximaal vier spelers ook op ontspannen wijze competitie voeren.
Alsof al deze toevoegingen nog niet genoeg zijn, zit Tiger Woods TOUR 11 nog steeds boordevol bekende spelvariaties die je van golf laten genieten. Sla snel enkele balletjes op de baan, perfectioneer je spel in de oefenstand of ga voor de overwinning met een door jou gemaakte profspeler. Wederom kun je de strijd ook online aangaan via Nintendo Wi-Fi Connection met de meest uitgebreide online-opties die deze serie ooit gezien heeft. Met de meerspelerstand, een reeks toernooien om aan deel te nemen en het volledige Disc Golf-spel voor vier spelers tegelijk heb je nooit een tekort aan competities om online uit te vechten tegen fans van over de gehele wereld.
Haal je clubs weer uit het stof en laat aan de wereld zien dat jij nog steeds de golfkoning bent in Tiger Woods PGA TOUR 11 voor de Wii.