Tournament of Legends
Bij afwezigheid van de grootste en machtigste aller goden grijpt Thanatos, de sluwe god van de dood, zijn kans om Jupiter opzij te schuiven en zichzelf tot koning te kronen. Daarmee stelt hij mensen, goden en legendarische beesten voor een uitdaging: wie iets heeft in te brengen tegen zijn intriges moet een stapje naar voren doen, om het met de god van de dood uit te vechten. Jij bent een van die afvalligen, en dat kan je duur komen te staan. Maar je hebt ook hoop dat de geschiedenis zich zal herhalen: de laatste sterfeling die Thanatos wist te verslaan, werd beloond met onsterfelijkheid. En zo begint het: vanuit de verste regionen van de wereld komen legendes bijeen om een strijd aan te gaan die zal beslissen over het lot van zowel mensen als goden.
SEGA en High Voltage Software presenteren Tournament of Legends, een uniek 3D-vechtspel dat exclusief verschijnt voor de Wii. Speel als (en vecht tegen) personages uit de wereldwijde mythologie, in een avontuur met als doel een god te verslaan. Kies uit 10 legendarische krijgers, waaronder een dappere minotaurus, een gigantische steengolem, een vervloekte gorgon, een woeste walkure, een krachtige Egyptische godin en een stoere gladiator.
De meeste personages hebben in elke hand een ander wapen. En of het nu gaat om geslepen klauwen of stompe brokken metaal, de wapens zijn voor elke strijder uniek. Voor wie het liefst speelt met traditionele besturing wordt de Traditionele Controller (Pro) ondersteund, maar wie de actie liever beleeft via bewegingsgevoelige besturing, kan het primaire wapen bedienen met de Wii-afstandsbediening en het tweede wapen met de Nunchuk. Leer het spel kennen in het interactieve trainingslevel, dat je de basisprincipes bijbrengt en je op weg helpt om de vechtdiscipline van je personage onder de knie te krijgen.
De oude wereld is een plaats vol magie. Je hebt de mogelijkheid om antieke aanvalswijzen te gebruiken, waarbij je vernietigende magische aanvallen loslaat met een wapencombinatie naar keuze; in een oogwenk laat je hordes slangen of pijlenregens los op je tegenstanders, of laat je donderstralen op ze neerkomen. Als dat nog niet genoeg is om je honger naar vernieling te stillen, kan elk wapen ook worden betoverd om zijn krachten nog verder te versterken en je een dodelijk voordeel te geven in de strijd.
Je zult al je vaardigheden moeten aanwenden om Thanatos te bereiken. Want je moet niet alleen je tegenstrevers met de grond gelijk maken, je avontuur brengt je ook oog in oog met de boosaardige krachten die verborgen zitten in de duistere plekken van deze oude wereld. Gevechten vinden plaats in acht arena's, waarvan elk de thuisbasis vormt voor een krachtig schepsel uit de wereldwijde mythologie en folklore (zoals de Kraken, de Roc of de angstaanjagende IJsdraak). Je tegenstrijder is dan ook niet de enige vijand. De boosaardige gastheer kan zomaar zijn territoriumdrang laten gelden, waarbij je slechts luttele seconden te tijd zult hebben om op de uitdaging te reageren met je Wii-afstandsbediening en Nunchuk. Natuurlijk kan je grootste tegenstander ook zomaar naast je blijken te zitten: je kunt namelijk ook proberen de status van legende in de wacht te slepen in tweespelergevechten met vrienden!
Ieder gevecht is een proef; als je overleeft, slaag je en mag je door naar het volgende gebied, om zo stapje voor stapje dichter bij het uiteindelijke gevecht met Thanatos te komen. Om te overleven moet je overeind blijven, in beweging blijven, aanvallen ontwijken, jezelf verdedigen, tegenstanders aanvallen, magische krachten op ze loslaten en je klappen precies timen. Toon je wilskracht en beproef je wapens in Tournament of Legends, exclusief voor de Wii.