Wild Earth: African Safari
Verken de wildernis en leg het natuurschoon vast op film in Wild Earth: African Safari, een unieke simulatie voor de Wii.
Als fotograaf krijg je de opdracht om prijswinnende beelden te schieten van exotische dieren in hun natuurlijke omgeving… zonder ze te storen! Wild Earth bevat 11 fotografie-missies waarin je overdag tijdens een onweerstorm onderzoek moet doen naar brutale hyena's, vanuit een helicopter een groep zachtaardige giraffen in de verborgen vallei moet observeren en een familie olifanten die voor hun jongen zorgen moet opzoeken. Al met al zul je meer dan 30 verschillende Afrikaanse diersoorten tegenkomen.
Een goede foto nemen is nog niet zo gemakkelijk. Dieren hebben verontwikkelde zintuigen en zullen het meteen merken als je in de buurt komt. De Impact Meter houdt bij hoe storend jij je in een natuurgebied gedraagt en als je teveel dieren afschrikt of te dichtbij komt, zal je Wii-afstandsbediening gaan trillen op verschillende sterkten, waardoor het moeilijker wordt om met vaste hand een foto te maken. Als de Impact Meter helemaal leeg raakt, eindigt de missie.
De foto's die je neemt worden opgenomen in een bewegende dia-presentatie met daarin informatieve artikelen. Bovendien kunnen spelers ook nog hun meest favoriete foto's uitzoeken en die bewaren in een portfolio.
Van het meerennen met zebra-kuddes tot het op de voet volgen van leeuwen en aasetende gieren, met Wild Earth: African Safari kun je alles op het spel zetten om plaatjes van tijdschriftkwaliteit te schieten!