Elke doorgestudeerde bioloog geconfronteerd met op handen zijnde wereldvernietiging heeft behoefte aan een een vette bak, en Alex is geen uitzondering. Hij heeft S.O.P.H.I.A., een van vorm veranderende, gas-slurpende, projectiel-spugende ode aan de vernietiging... op vier wielen. Het ziet er niet best uit, maar met Alex en S.O.P.H.I.A. die orden op zaken komen stellen, kan de wereld dit keer wel eens een kans hebben.