BUBBLE BOBBLE Plus! is een eenvoudige, maar tegelijkertijd opwindende actiegame waarin je de bellenblazende draken Bub en Bob bestuurt om vijanden in bellen te vangen en ze vervolgens te laten knallen.
Je kunt de 100 Standard-rondes spelen die de nostalgische arcadegame op perfecte wijze weergeven, de 100 nieuwe Arrange-rondes proberen waarin je met maximaal vier spelers tegen spannende vijanden op gloednieuwe lay-outs speelt, of je geluk in de Super-rondes beproeven.
Je kunt ook de Ranking-modus spelen waarin je het tegen spelers uit de hele wereld opneemt en je de hoogste scores voor elke modus via de Nintendo Wi-Fi Connection registreert.
Daarnaast kun je ook nog eens 100 extra rondes spelen en tegen nieuwe baaspersonages vechten door de uitbreidingspakketten “Expert Mode 1” en “Expert Mode 2” te kopen.