Deze nieuwste Mega Man-titel brengt, net als zijn voorganger dat deed, de serie terug naar zijn old school-roots. Volop retro platform-actie en klassieke 8-bit-graphics en geluiden, dus! Ontdek opnieuw wat de Mega Man-ervaring nou zo uniek maakt en vecht tegen gloednieuwe eindbazen, elke met zijn eigen speciale wapens en zwakheden.
Het jaar is 20XX en een verdachte uitbraak van Roboenza, de robotgriep, is uitgebroken. Het virus verspreid zich razendsnel over de hele wereld en infecteert robots in alle windstreken. Mensen die al jaren afhankelijk zijn van hun hulpvolle robots, zijn verontrust en proberen hun leven verder te leven zonder de hulp van kuntsmatige intelligentie. Eén maand na de uitbraak wordt de situatie nog erger: geïnfecteerde robots raken de controle kwijt. Ze verwoesten de stad en houden de ruïnes bezet! Het is aan Mega Man om deze duistere bedreiging het hoofd te bieden en er achter te komen wie of wat er achter dit mysterie schuilt.