My Pokémon Ranch
Pokémon en Mii-personages treffen elkaar voor het eerst in My Pokémon Ranch, exclusief verkrijgbaar via WiiWare. Een spel waarin je geniet van het ontspannende boerderijleven, terwijl je de scepter zwaait over je Ranch en de Pokémon. Ook kun je foto's maken en naar je vrienden sturen. Hoe meer Pokémon en Mii-personages er zijn, hoe leuker het wordt!
In My Pokémon Ranch zie je je Pokémon dansen of marcheren in een parade. Ook kun je je Mii-personage een rondleiding over de boerderij geven. Je weet nooit wat je favoriete Pokémon als volgende gaat doen! Ben je klaar om je Ranch aan anderen te tonen, nodig dan je Wii-vrienden uit voor een bezoekje via WiiConnect24.
Hayley, de maker van de Pokémon Ranch, heeft een droom. Hij wil dat de landerijen van de Ranch op een dag overlopen van de Pokémon. Met je Mii-personage naar keuze moet je als verzorger helpen Hayleys droom werkelijkheid te maken. Je begint met maar zes Pokémon, maar elke dag krijg je er een bij om de vierkante meters van de boerderij te vullen.
Met behulp van de Wi-Fi-mogelijkheden van de Wii en de Nintendo DS, kun je My Pokémon Ranch koppelen met Pokémon Diamond en Pokémon Pearl voor de Nintendo DS. Vervolgens kun je de Pokémon die je in deze spellen hebt gevangen naar de Ranch sturen. Er is ruimte voor duizend Pokémon van maximaal acht verschillende Pokémon Game Cards.
Aanvankelijk is de Ranch klein, maar hij wordt werkelijk gigantisch als je er veel Pokémon naartoe stuurt. Je kunt zelfs een speciale Ranch maken, zoals een Piplup Ranch of een Pikachu Ranch, en die aan je vrienden laten zien. En zelfs als je Pokémon Diamond of Pokémon Pearl niet hebt, kun je een bedrijvige boerderij vol prettige Pokémon stichten!
Wie Pokémon Diamond of Pokémon Pearl bezit, krijgt regelmatig een speciaal verzoek van Hayley om een specifieke Pokémon te vangen in Pokémon Diamond of Pokémon Pearl. Naarmate je deze verzoeken inwilligt, kom je dichter bij het voltooien van je National Pokédex!
Als je Pokémon en Mii-personages kennismaken op de boerderij, zorgt dat voor vele grappige situaties. Kom je iets schattigs of ongebruikelijks tegen, maak dan een foto en laat deze zien aan je vrienden. Je kunt je foto's tonen op het Wii-prikbord of ze opslaan op een SD-kaart.